Jeśli obserwujecie mnie na Facebooku i Instagramie lub subskrybujecie mój newsletter (do czego serdecznie zachęcam!), to wiecie, że postanowiłam nieco zmodyfikować formę serii #pytaniaczwartkowe i rozpocząć odpowiadanie na zadane mi pytania w czasie transmisji na żywo na Facebooku i Instagramie. Wiem jednak, że są wśród moich odbiorców takie osoby, które wolą czytać niż słuchać i nie zamierzam pozbawiać ich możliwości poznania odpowiedzi na pytania dotyczące etykiety. Właśnie dlatego po każdej transmisji na żywo wszystkie pytania wraz z odpowiedziami trafią tutaj, by każdy mógł do nich swobodnie zajrzeć. Pierwsze spotkanie na żywo poświęciłam kwestiom związanym z zachowaniem w towarzystwie. Baby shower, prezenty, kamizelka i męski strój – o tym w dzisiejszym artykule.
Kto powinien zorganizować baby shower?
Baby shower w formie, jaką dzisiaj znamy, obecny jest w Polsce bardzo krótko. Zwyczaj organizowania przyjęcia dla przyszłej mamy przyszedł do nas ze Stanów Zjednoczonych i chyba na dobre już zagościł w naszej świadomości. W związku z tym, że wydarzenie to jest dla nas nowością, to jego formę, sposób organizacji, a nawet dobór gości przejęliśmy stąd, skąd do nas przyszedł. Właśnie dlatego, na wzór baby shower organizowanego w USA, baby shower powinna zorganizować przyjaciółka lub przyjaciółki przyszłej mamy. Organizację tego wydarzenia porównałabym do bliższego nam wieczoru panieńskiego, który też przecież organizowany jest przez bliskich, a nie główną gwiazdę wieczoru. Organizowanie baby shower przez przyjaciółki ma swoje logiczne uzasadnienie: kobieta w zaawansowanej ciąży niekoniecznie może mieć siłę na zajmowanie się przygotowaniem przyjęcia. Dobrze więc, jeśli ma na kogo liczyć. Nie oznacza to jednak, że przyszła mama nie może sama zorganizować takiego przyjęcia. Jeśli żadnej z kobiet jej bliskich nie przyszło do głowy, by przygotować taką niespodziankę, a sama przyszła mama jednak chciałaby takie wydarzenie przeżyć, może sama zorganizować baby shower i nie będzie to żadnym błędem.
Czy można prosić gości o przyniesienie wina w prezencie?
Już wielokrotnie odpowiadałam na to pytanie, jednak ostatnio bardzo często do mnie wraca. Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że zbliża się sezon ślubny i przyszłe panny młode rozpoczynają wypisywanie zaproszeń. Nie chcąc więc powielać blogowych treści, odeślę Was do wpisu, w którym już dokładnie na to pytanie odpowiedziałam -> Poradnik ślubny – 7 grzechów głównych gospodarzy .
Przypominam, że na blogu istnieje cała seria wpisów poświęconych wypisywaniu zaproszeń, a także grzeczności około-ślubnej.
Czy przynieść ze sobą prezent, nawet jeśli gospodarz prosi, by tego nie robić?
Jeśli śledzicie mój blog na bieżąco, to wiecie w dobrym tonie jest wziąć ze sobą jakiś drobny upominek, gdy wybieramy się w gości. Może to być ciasto, wino, kwiaty czy choćby czekolada – rodzaj oraz okazałość prezentu będzie uzależniona od okoliczności wizyty. Jeśli jednak ktoś nie życzy sobie prezentów i jasno nam to komunikuje, to po prostu szanujemy jego wolę i podarków ze sobą nie niesiemy. Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu!
>>Przeczytaj też<< 10 cech dobrego gościa, czyli o tym, jak powinno się zachowywać przychodząc z wizytą
Czy wchodząc na przyjęcie należy witać się z innymi gośćmi, który zdążyli już zasiąść do stołu?
Jeśli wchodzimy na spotkanie lub przyjęcie jako ostatni lub jedni z ostatnich i zastajemy pozostałych gości już siedzących przy stole, to nie witamy się z wszystkimi poprzez podanie ręki. Takie zachowanie mogłoby wprowadzić niemałe zamieszanie. Jeśli jeszcze żadna oficjalna część się nie rozpoczęła, to witamy się z pozostałymi gośćmi słowami dzień dobry, część lub innymi odpowiednimi w tej sytuacji i zajmujemy swoje miejsce. Poprzez uścisk dłoni możemy przywitać się z gośćmi siedzącymi najbliżej nas, po prawej i lewej stronie.
Czy można nosić samą kamizelkę z koszulą i muchą bez marynarki?
Oczywiście, można nosić samą kamizelkę z koszulą i muchą, ale bez marynarki, jednak należy pamiętać, że taki strój natychmiast spada w ogólnej gradacji strojów i staje się strojem casualowym/codziennym. Jeśli więc miałby to być np. strój typu business professional, to marynarka jest jego obowiązkowym elementem i nie należy z niej rezygnować.
Jeśli macie ochotę obejrzeć sam live, to serdecznie zachęcam – cały czas jest on dostępny na moim Facebooku. Słowo mówione różni się od słowa pisanego, więc być może niektórych odpowiedzi w lepszy sposób udało mi się udzielić mówiąc niż pisząc. Podczas live’u odpowiadałam także na spontaniczne pytania zadawane mi przez oglądających, których w tym wpisie nie umieściłam. Postaram się wykorzystać je do przygotowania kolejnych wpisów.
https://www.facebook.com/aleksandrapakulapl/videos/402291200567897/
Z przyjemnością informuję Was także, że już dzisiaj o godzinie 20:30 po raz kolejny spotkamy się na żywo, gdzie odpowiem na następne pytania z dziedziny savoir-vivre’u i dress codu. Jeśli chcecie wcześniej znać pytania, zachęcam do zapisania się na newsletter – jego subskrybenci pierwsi wiedzą, o czym wieczorem będziemy mogli porozmawiać. Live będzie dostępny na Facebooku i na Instagramie!
The form you have selected does not exist.
0 komentarzy