8 powodów, dla których kupuję niemal wyłącznie online

22 sierpnia 2017 | Styl życia

Nie wiem, czy już kiedyś Wam o tym pisałam, ale nie cierpię robić zakupów. Nienawidzę chodzić po sklepach, irytują mnie ekspedientki próbujące mi wmówić, że za mała marynarka jest na mnie dobra i brzydzą mnie pobrudzone podkładem ubrania. Nie lubię też tłumów i bardzo szybko opadam z sił w miejscach, w których ktoś nieustannie zbliża się do mnie naruszając mój intymny dystans. Zbawieniem są więc dla mnie zakupy online. Przez internet kupuję praktycznie wszystko: jedzenie, ubrania, buty, RTV i AGD, książki i artykuły biurowe. Rzadko zdarza mi się chodzić na tradycyjne zakupy. Nigdy nie odwiedzam też centrów handlowych tylko po to, by pooglądać ubrania, ale to akurat wynika z mojej filozofii budowania garderoby. Wszystkie moje zakupowe potrzeby jestem w stanie zaspokoić siadając wygodnie w fotelu z laptopem na kolanach. Zakupy online mają dla mnie same zalety. Wiem, że wiele w Was nie jest przekonanych do zakupów online, dlatego chcąc Was do nich choć odrobinę zachęcić, postanowiłam opowiedzieć Wam o 8 powodach, dla których warto pokonać niepewność i zacząć w pełni korzystać z tego dobrodziejstwa XXI wieku. 

1. Większy wybór

Nie lubię dużych sklepów. Wielkie powierzchnie wypełnione produktami i ludźmi nieco mnie przerażają – nie potrafię się w nich odnaleźć i trudno jest mi wybrać rzeczy naprawdę godne uwagi. Lubię jednak mieć duży wybór i właśnie niemożliwość połączenia tych dwóch kwestii sprawiła, że w ogóle rozpoczęłam zakupy online. Internet zapewnia mi dostęp do niezliczonej ilość produktów bez wychodzenia z domu – jedynym wysiłkiem jest przełączenie kart przeglądarki. Wybór wśród ogromnej ilości produktów ułatwiają opcje filtrowania, dzięki którym w kilka sekund wybieram konkretną rzecz, jej kolor, rozmiar i inne cechy szczególne. Sklepy online nie zmuszają mnie do szukania rozmiaru w odpowiednim sklepie – większość od ręki jest mi w stanie wysłać rzeczy, których potrzebuję. Nie muszę też błądzić między półkami sklepu spożywczego w poszukiwaniu mniej popularnych przypraw – wystarczy kilka sekund i wyszukiwarka nie tylko wskazuje sklepy, ale też podpowiada, gdzie kupię je najtaniej,

2. Oszczędność czasu

Jestem człowiekiem żyjącym w wiecznym niedoczasie. Zawsze się gdzieś spieszę i zawsze mam z tyłu głowy myśl o tym, że za chwilę będę z czymś spóźniona. Zakupy w centrach handlowych to dla mnie horror – nie dość, że z jakiegoś powodu po przejściu progu galerii handlowej zaczynają mnie boleć plecy, to jeszcze wiem, że na pewno spędzę tam więcej czasu, niż zaplanowałam, w godzinach, które nie są dla mnie odpowiednie. Zakupy online dają mi dużo więcej swobody – mogę je robić kiedy chcę, nawet przez kilka różnych dni. Najwięcej wolnego czasu mam wczesnym rankiem lub późnym wieczorem – wtedy też mogę spokojnie usiąść przed komputerem i znaleźć to, czego potrzebuję. Zakupy spożywcze robię na raty – codziennie dodaję do koszyka produkty, które się skończyły, by na koniec tygodnia kliknąć kup i spokojnie czekać, aż dostawca wniesie mi je do korytarza.

>>Przeczytaj też<< Co w sobie lubię najbardziej?

3. Czas na zastanowienie

Kupując online dużo rzadziej popełniam zakupowe wpadki – nie czuję na sobie presji czasu i wiem, że mogę zastanawiać się tak długo, jak mi się podoba. Jeśli kupuję ubrania, to sprawdzam też zawsze, jak wyglądają w nich osoby, które wrzuciły już zdjęcia do sieci. W epoce instagrama i pinteresta w kilka sekund jestem w stanie znaleźć konkretną rzecz noszoną przez żywego człowieka. Łatwiej jest mi też konsultować zakupy z bliskimi. Wysyłając link mogę poprosić o radę osobę, która normalnie nie miałaby czasu iść ze mną na zakupy. Co więcej, w sieci nie kupuję kompulsywnie – wiem, że na dostawę i tak muszę chwilę poczekać, więc nie towarzyszy mi silna chęć natychmiastowego posiadania.

4. Prawa konsumenta

Prawo dużo lepiej chroni konsumentów online niż tych kupujących w tradycyjnych sklepach. Kupując coś przez internet ZAWSZE mogę to zwrócić. W sklepach stacjonarnych ta możliwość dużo częściej jest ograniczana – sprzedawcy zastrzegają brak możliwości zwrotu towaru lub zwrot gotówki dokonywany jest nie na konto, a na specjalną kartę podarunkową. Podobnie jest z ewentualnymi usterkami – jeśli nie dostrzeżemy ich w sklepie, szanse na odzyskanie pieniędzy są dużo mniejsze. Możliwość zwrotu towaru jest dla mnie bardzo ważna – lustra przymierzalni lubią kłamać, a ja nie znoszę uczucia, które towarzyszy mi, gdy zdaję sobie sprawę, że sukienka nie jest aż tak cudowna, a ja nie mogę jej zwrócić.

5. Jakość obsługi

Wiem, że sprzedawcy w sklepach nie są dobrze wynagradzani. Wiem, że pracują często więcej niż 8 godzin i mają serdecznie dość narzekających klientów. Wiedza ta nie sprawia jednak, że nie denerwuje mnie kiepska obsługa w  tradycyjnych sklepach. Z nieuprzejmością nie spotkałam się jednak jeszcze w sklepach online – tam wszystko działa sprawnie, a pojawiające się problemy obsługa rozwiązuje zawsze w taki sposób, bym jako klient nie czuła się zaniedbana. Nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się bym nie była zadowolona z obsługi w sklepie internetowym – być może jestem szczęściarą, ale dla mnie różnica w obsłudze sklepu stacjonarnego i internetowego jest ogromna.

>>Przeczytaj też<< Sandały – czy zawsze wypada je nosić?

6. Cena

Nie da się nie zauważyć tego, że ceny w sklepach online są niższe. Właściciele nie muszą płacić horrendalnych czynszów galeriom handlowym, a swoje biura częściej lokalizują w małych miejscowościach, gdzie koszty pracy również są niższe. Wszystko to sprawia, że produkty w sklepach internetowych są często nawet kilkadziesiąt procent tańsze niż w sklepach tradycyjnych. Coraz częściej sklepy internetowe zapewniają też darmową dostawę i zwrot, co jest już wisienką na torcie ogólnej ceny zamówienia.

7. Wygoda

Gdy do wyboru mam przebijanie się z wózkiem przez supermarket tylko po to, by stanąć w długaśnej kolejce do kasy lub usiąść wygodnie w fotelu mając pod ręką kubek ciepłej kawy, zawsze wybiorę to drugie. Zakupy online są po prostu wygodniejsze, Sklepy wydają fortunę na audyty UX tylko po to, by nam, klientom kupowało się lepiej. Sprawnie działające wyszukiwarki, precyzyjne filtrowanie, doskonałej jakości zdjęcia – to wszystko sprawia, że zakupy przez internet są po prostu bardzo komfortowe. Energia, którą marnujesz w centrum handlowym przyda Ci się w innych sytuacjach, więc zaoszczędź ją robią zakupy online w czasie oglądania ulubionego serialu.

8. Mali, wyjątkowi producenci i unikalne produkty

Choć wszystkie pozostałe punkty są dla mnie istotne, najważniejszy jest dla mnie właśnie ten. To w internecie są moje ulubione marki! Mali, polscy producenci bardzo często mają swoje siedziby daleko od Warszawy. Dzięki ich sklepom internetowym mogę mieć wszystkie ich produkty bez wychodzenia z domu. Jestem pewna, że wiele polskich marek nie byłoby w miejscu, w którym są obecnie, gdyby nie mogły rozpocząć swojej działalności właśnie w internecie. To w internecie możemy je odkrywać sprawdzając od razu opinie innych klientów. Niszowe marki wcale też nie muszą być drogie – jak już wspomniałam sprzedaż online jest dla dostawców tańsza, więc mogą oni proponować swoje produkty w cenach, które nie rujnują portfela.

>>Przeczytaj też<< 7 wizerunkowych cech kobiety z klasą

Jakie jest Wasze zdanie o zakupach online? Czy lubicie je bardziej niż te tradycyjne? A może macie zupełnie inne zdanie i moje argumenty są dla Was niezrozumiałe? Na wszystkie opinie jak zawsze czekam w komentarzach.

NEWSLETTER

Newsletter Instytut Etykiety

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Twoje zakupy0
Brak produktów w koszyku!
Kontynuuj zakupy
0