Kto pierwszy podaje rękę, a kto się przedstawia? Komu kogo przedstawić – szefowi klienta czy klientowi szefa? Czy w samochodzie miejsca mają znaczenie, a w windzie trzeba komuś ustępować miejsca? Na te pytania odpowiada niezastąpiona zasada precedencji.
Relacje stanowią klucz do sukcesu w biznesie. Z tego rozdziału dowiesz się, jak prowadzić perfekcyjny small talk, utrzymywać niemęczący kontakt wzrokowy oraz sprawnie pracować głosem.
Poprawne pisanie wiadomości mailowych i tradycyjnych listów nie jest powszechne. W trzecim rozdziale wyjaśniam, jak robić doskonałe wrażenie w e-mailach, listach, mediach społecznościowych i podczas rozmów telefonicznych.
Jak w pracy przekazywać komplementy, ale też krytykę? Czy da się elegancko poprosić o podwyżkę? Czy przybycie przed czasem zawsze jest dobrym pomysłem? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w czwartym rozdziale.
Po przeczytaniu tego rozdziału nie będziesz już miała wątpliwości, kto podczas biznesowego spotkania powinien zapłacić rachunek, jak zachowywać się na rozmowie kwalifikacyjnej oraz jak opanować perfekcyjne maniery przy stole.
Poznaj tajniki dress codu – dowiedz się, jak powinien wyglądać strój na każdą biznesową okazję, jak wybierać dobrej jakości ubrania i jak dbać o nie, by służyły Ci przez wiele lat. W rozdziale przeczytasz też wiele o profesjonalnym makijażu i fryzurze.
Pociąg i samolot – czy wiesz, że te miejsca są prawdziwym savoir-vivre’owym torem przeszkód? Po opuszczeniu środków transportu wyzwania się jednak nie kończą, bo hotelowi goście potrafią być niczym postaci z horrorów. Dowiedz się, jak podróżować z klasą.
Czy wiesz, czym jest etykieta flagowa? Znasz zasady zachowania w czasie żałoby narodowej? Czy wiesz, z jakich elementów składają się poszczególne ceremonie państwowe? O tym przeczytasz w ósmym rozdziale.
Przed rozmową kwalifikacyjną zamiast skupiać się na tym, jak najlepiej zaprezentować swoje kompetencje, marnujemy czas na szukanie w internecie informacji, w co powinnyśmy się ubrać. Planując spotkanie z ważnym klientem, zamiast poświęcić uwagę przygotowaniu najlepszej oferty, głowimy się nad tym, kto komu pierwszy powinien podać rękę. Jako osoby zaproszone do restauracji czujemy się skrępowane, nie wiedząc, co zrobić, gdy kelner przyniesie rachunek. Te wszystkie trudne chwile można raz na zawsze wyeliminować, jeśli tylko poświęci się czas na poznanie zasad etykiety biznesu. A ta wcale nie jest skomplikowana – opiera się na kilku filarach, które odpowiednio zrozumiane, pozwolą rozwiać wszelkie wątpliwości.
– Z klasą w biznesie
Od ponad pięciu lat tworzę w internecie miejsca służące do edukacji w dziedzinie savoir-vivre’u. Jestem autorką największego polskiego profilu na Instagramie poświęconego tematowi dobrego wychowania. Piszę bloga i publikuję swoje filmy edukacyjne na YouTube.
Zostałam laureatką w plebiscycie Doskonałość sieci 2022 #poswojemu w kategorii STYL, organizowanym przez magazyn Twój styl.
W świecie szybkiej mody, niechlujnych relacji i błyskawicznie przemijających trendów ja zwracam uwagę na detale, które stanowią solidne fundamenty dla wdrażanych rozwiązań.
Pomagam odnaleźć się w rzeczywistości skomplikowanych biznesowych relacji, przekazując wiedzę z zakresu współczesnej etykiety.
Dostarczam niezbędnej wiedzy z zakresu etykiety biznesu, etykiety towarzyskiej, etykiety przy stole oraz etykiety dla dzieci.
Wiele godzin spędzam na salach szkoleniowych, pomagając moim kursantom zyskać niezachwianą pewność siebie.
Oczywiście, w etykiecie biznesu płeć nie ma żadnego znaczenia. Książka skierowana jest do kobiet i mężczyzn.
Książka zostanie wysłana w ciągu 7 dni.
E-book pojawi się w sprzedaży w listopadzie 2022 roku.
Nie. Książkę możesz kupić wyłącznie na tej stronie.
Niestety, nie wysyłamy książek za granicę.
Oczywiście. W czasie zakupów zaznacz, że jej potrzebujesz.
Skontaktuj się ze mną mailowo. Jestem dostępna pod adresem sklep@instytutetykiety.pl.
kontakt@instytutetykiety.pl
© 2021 Instytut Etykiety. Realizacja: Dotleniamy.pl